Treinen met Ron en Jaron

geplaatst in: verhalen | 0

IMG-20160522-WA0001
Mijn broer Ron gaat met zijn zoon wel eens een dagje treinen en afgelopen zaterdag hebben ze dat ook weer gedaan………ontbijten in Zwolle en in Groningen kijken….
Heb hem geappt dat ik wel een keertje mee wil en zo Appte hij mij dan moeten we kijken naar dagkaarten en dan kunnen we gaan….ben benieuwd als kind gingen vroeger vaak met de trein weg……en dan in heel Nederland maar nu lijkt het me zo leuk om dat met mijn grote broer te gaan doen……..
Heb met mijn broer al dingen afgesproken we gaan een keer in een weekend en we plannen op de dag dat Shirley Klerks-Jonas 50 wordt afgelopen zondag gaven ze een feest…….en via de telefoon heb ik al gezegd wat ik leuk vind steden,antiek markten en lekker wandelingen……ik weet al een beetje hoe we het gaan aanpakken….Hij haalt mij hier bij station Bodegraven op en dan gaan we richting Leiden….(foto;s volgen nog) en dan bij de Hema ontbijten en dan richting Delft,Rotterdam en Hoek van Holland en dan zien we verder wel…Het gaat op 9 juli door en gaat mijn neefje Jaron ook mee als ik er nu al aan denk wordt het hartstikke gezellig
Ik heb met hem afgesproken om 8;14 op het station te staan hij appt mij het trein nummer zodat ik wel in de goede trein zit……..ik vind het nu al spannend……moet wel makkelijke schoenen aan…en niet te veel mee nemen

Eindelijk is de dag aangebroken dat we gaan treinen:

Op 9 juli had ik mijn wekker gezet om 7 uur dan kan ik alles rustig aan gaan doen en dan zou ik naar het station Bodegraven gaan lopen……eerst douchen en dan even ontbijten kop thee drinken en dan mijn jas en tas pakken en vertrekken maar……..
Om half 8 ging ik de deur uit de hele straat was rustig en ik liep op mijn gemak naar het station toe…….daar aangekomen zag een briefje hangen met de tekst trein uit Utrecht komt niet rechtstreeks naar bodegraven toe……..vanuit Utrecht moet je naar Woerden en  in Woerden overstappen op de trein naar Bodegraven…nu duurde het iets langer dus in plaats van 8:44 komt de trein 15 minuten later aan……nou dat is geen probleem ben er nu toch al dus ik wacht wel…….even foto’s maken van alles wat ik zie….

was het hele perron afgelopen en toen kreeg ik een app van mijn broer….

09-07-16, 08:31 – Ron prive: We zijn in Utrecht beland met 9 minuten vertraging richting Woerden.
09-07-16, 08:31 – Esther Klerks: Oké
09-07-16, 08:32 – Ron Prive: Dus het wordt wat later dat we in Bodegraven aankomen
09-07-16, 08:33 – Esther Klerks: Maak niet uit ik wacht wel
09-07-16, 08:39 – Ron Prive: We zitten nu in de sprinter naar Woerden hier moeten we straks nog overstappen .
09-07-16, 08:41 – Esther Klerks: Ja dat heb ik hier op een papiertje gelezen 15 min vertraging
09-07-16, 08:42 – Ron Prive: We zijn weer een stukje dichterbij ons doel.
09-07-16, 08:42 – Esther Klerks: Klopt…
09-07-16, 08:44 – Ron Prive: Je zit toch in het zonnetje.
09-07-16, 08:44 – Esther Klerks: Klopt hoe weet je dat
09-07-16, 08:50 – Ron Prive: We zijn 09.14 uur komen we aan in Bodegraven.
09-07-16, 08:52 – Esther Klerks: Dat zag ik
09-07-16, 08:57 – Ron Prive: We zitten in treinstel 8737 derde wagon boven.

IMG-20160709-WA0000
Ron en Jaron

09-07-16, 08:59 – Esther Klerks: Ik sta in bodegraven op spoor 1
09-07-16, 08:59 – Esther Klerks: Van voor of achter
09-07-16, 09:00 – Ron Prive: Voor.
20160709_091300 IMG-20160710-WA0003
Eindelijk kan onze reis beginnen……we gaan nu naar leiden toe en dan ontbijten we daar even en lopen door leiden heen….
Wat zitten kletsen en mijn trein kaartje in ontvangst nemen
Ron had het al voor mij ingecheckt dus ik kon gewoon zitten …..Na een kwartier-half uurtje waren we in Leiden aangekomen en nu lekker de zon op zoeken…..en slenteren maar…….Ik hoorde een paar weken geleden dat Ron in leiden had gewoon want hij zat in het leger en daar had je een kazerne alleen die was er niet meer en het huis waar hij woonde ook niet…..alleen heb ik wel de straat naam….we komen op een plein waar ze een kleine antiek markt hadden en mijn broer is heel spontaan en sociaal dus hij praat met iedereen ook al kent hij ze niet……dus nu ook we hadden met een ouder echtpaar een heel gesprek over welke dagen heb je die markt en op een gegeven moment wisten we onderhand hoe het op de markt aan toe ging…….we namen afscheid van hun en liepen de stad in……..Maar voor we in de stad waren moest mijn broer nog even spelen….
fontein
Daarna gingen we richting de Hema om te ontbijten dus toen we voor de toonbank stonden hadden ze wel broodjes maar nog geen compleet ontbijt want die begon pas vanaf tien uur en wij waren er al om half tien,geen probleem dan eten we maar een broodje

Ron en ik hadden allebei een broodje met varkensvlees erin en Jaron had een
saucijzenbroodje en koffie en thee….vanaf hier zijn we gaan plannen waar gaan we heen en wat willen we allemaal zien……Na het eten zijn we verder de stad in gegaan en hebben over de markt gelopen en zijn toen naar de Jumbo gegaan om wat drinken te halen en toen weer richting jet station nu gaan we naar Delft……..op het station mag je alleen roken bij rook plekken dus ik heb minder gerookt dan normaal…
20160709_124452
Gelukkig hoefde we niet lang te wachten de trein kwam er bijna aan…..maar ik moet wel nodig naar de toilet,even ophouden tot we in de trein zitten en gelukkig is het niet heel erg druk……..Mijn broer maakt van al zijn treinreizen een heel verslag op zijn tablet en hij heeft ook een plattegrond waar hij alle routes op aangeeft……..ik wordt er heel erg enthousiast door ik ga dat ook doen want ik zou wel vaker met hem op pad willen….
We zitten in de trein…….Ron noteert alles vertrek tijd,aankomst tijd en treinnummer
Na een half uur zijn we in Delft en daar zijn we ook naar een antiek markt gegaan alleen hier stonden ze op de grachten en het was groot maar we vinden het allebei leuk om naar oude spullen te kijken en soms hadden we het erover dat bepaalde spullen die we hier zagen onze moeder ook heeft gehad alleen onze andere broers en zus hebben de meeste spullen weggegooid omdat mijn vader van ons ouderlijk huis moest verhuizen vanwege slopen…….en dan zie je die dingen en de prijzen dan kan je er wel om janken dat die spullen er niet meer zijn…….Maar ja laat het maar………kijken er naar is ook heel leuk
het is al weer lunch tijd we zoeken een lunch room om te eten…….of meer om te snoepen

we hadden al aardig gelopen en Ron is suikerpatiënt dus hij moest insuline nemen dus dan kunnen we een lunch pauze nemen en dat hebben we gedaan bij Bakkerij Bart lekker een
Bossche bol genomen en Jaron die heeft een mooie tekening gemaakt na het snoepen en allemaal naar de toilet geweest gaat onze reis verder terug naar het station en de trein nemen naar hoek van Holland
Eerst via Rotterdam dan hoek van Holland

Hier gaan we met een Fast Ferry varen dus ik doe op zo’n dag wel veel maar wel reuze gezellig hoor samen met mijn grote broer en neefje op stap…..

Lekker uitgewaaid en ook nog zeehondjes gezien en toen we weer aan wal waren hadden we alle drie toch wel trek in een warme vis…..lekkere kibbeling met saus…..Ron moest even pinnen omdat de pin apparaat het niet deed en toen zei hij tegen de verkoper mijn dochter en zoon zitten buiten en ik ga even pinnen……..Jaron kwam naar mij toe en zei mijn vader zei dat je zijn dochter ben…….nou weet ik wel dat Ron en ik 7 jaar schelen  maar van zusje naar dochter is toch wel een heel stap denk ik maar…..maak mij niet uit hoor als hij mij als zijn dochter ziet is het ook wel goed……Maar ondanks het koude weer hebben we heerlijk genoten van de boottocht……en het warme eten……toen zijn we weer terug gereisd naar Rotterdam en daar hebben we een beslissing gemaakt gaan we nog ergens heen of ben ik te moe…….nou nee hoor vind het gezellig met Ron en Jaron dus er gaan nog kijken waar we naar toe gaan……Jaron wil naar Groningen maar we keken op het bord en toen besloten we naar Vlissingen te gaan….

Dus zo zitten we in de trein richting Vlissingen en het is al over zevenen dus we zijnal een tijd onderweg………daar aan gekomen hebben we heerlijk op een stuk boulevard gezeten en naar allemaal schepen die voor bij komen we zijn over de sluizen gelopen en gezien hoe de sluizen werken als er een boot doorheen wilt…….ik heb heel erg genoten van deze dag en als afsluiter nemen we nog een drinken waar we een flesje water gratis krijgen we blijven buitenlanders hé………als het maar gratis is………en uiteindelijk nemen we de trein en dat is ook tevens de laatste trein die naar Leiden gaat………

20160709_232222
zo moe was hij

Nu heb ik Marco zijn hulp in geroepen om ons op te halen alleen heb ik niet goed gekeken en dacht dat we om 5 voor twaalf aankwamen maar het bleek om 5 voor 1 dus mijn schat heeft een uur op station Leiden op ons gewacht maar uiteindelijk nog snel van de laatste gratis bonnen patat met een snack genomen………en toen Marco en ik thuis aankwamen was het al kwart voor twee maar ik heb een leuke en gezellige dag gehad…….

Vroeger als kind gingen we met mijn ouders ook vaak met de trein omdat mijn vader geen rijbewijs had en dan kwamen we vaak in Den Haag bij Oma Sophia die woonde in Kijkduin dicht bij het strand en de andere trein tochten waren naar mijn Oma Mien in Utrecht en soms een uitstapje naar een stad maar dan moesten we altijd stil zitten en alleen maar doen wat mijn vader zei…….nu ben ik met mijn grote broer weg gegaan en ik heb hier zo van genoten dat ik hoop dat we vaker samen op stap gaan en nog meer van Nederland zien……

Ron is de oudste zoon van mijn ouders……..hij is al heel jong de deur uit gegaan om in militaire dienst te gaan…….hij heeft in Leiden,Nijmegen,Arnhem.Utrecht en Maarssen gewoond…….Omdat we zeven jaar schelen heb ik hem nooit echt meegemaakt…..maar toen hij zijn zoon Jaron kreeg op 9 december 2000 ben ik bij de bevalling geweest en ik heb hem als eerste in mijn armen gehad………ik ben zo blij met de band die ik met deze broer heb kan hem alleen zeggen dat ik heel veel van hem hou…….maar ook van Shirley en hun kinderen Charmain en Jaron………….