Vakantie in Bali dag 10

geplaatst in: verhalen | 0

We hebben vandaag nog een rustdag ingepland want morgen gaan we weer op weg door Bali met een andere Taxidriver Dewa M Driver.
Het heeft vanmorgen weer geregend en vandaag laat ik mij filmen dansend in de regen wat ik ooit heb gedaan met mijn moedertje toen we in Indonesië waren in 1993
Maar eerst lekker ontbijten en lekker relaxen aan het zwembad,weet je wat zo grappig is ze hebben daar drie zwembaden maar de meeste Nederlanders die we ontmoet hebben die komen allemaal bij ons in het zwembad liggen en aan de bar hangen.
Komt het door de rust aan ons zwembad of zijn wij zo gezellig,wie zal het zeggen.
Sommige vragen aan ons of ze al plekken bezit mogen houden,ja wij doen het ook hoor want pal in de zon liggen willen we ook niet dus we hebben altijd een parasol.
Ik heb ook een Indische vrouwtje leren met twee zoontjes en daar spreek ik ook veel mee,en haar zoon is vandaag jarig en hij kreeg ook een taart vanuit het hotel aangeboden en er werd ook gezongen,zij heeft de veranda versiert met slingers en ballonen.
Met Eli en met Antonio uit Limburg gaan we vandaag een hapje eten in ons warung en dan maar hopen dat de oesters aanwezig zijn.
Ik neem lekker wat rijst met wat groenten en wat kip en de oesters zijn er niet dus Marco neemt zijn favoriete tonijn saté weer,Eli en Antonio nemen rijst met saté en zo smullen we rond de klok van twee van ons warm eten.
Na het eten gaan we naar een andere tent die Antonio kent want hij komt al 8 jaar in Bali en altijd in het zelfde hotel.
Normaal neemt hij zijn partner mee maar die moest werken en Eli is een goede kennis van hun en die heeft hij op sleeptouw meegenomen naar Bali.
We liepen achter Antonio aan en die wees ons de weg………maar hij moet even denken welke zijstraat moesten we ook alweer in gaan,uiteindelijk hebben we het gevonden en hebben daar even met zijn vieren een drankje genomen.
Eli vond al die vrouwen met hun mandjes op hun hoofd zielig en wilde wel iedereen tevreden stellen met hun geld geven zonder waar van hun te kopen en we zeiden met z’n drie dat kan je beter niet doen want ze vertellen het door en dan komen ze steeds bij je terug,maar hij moest nog even geld halen dus Antonio leende hem wat geld alleen Eli liet even al zijn geld daar zien dus in eens waren we twee vrouwen aan onze tafel om van alles te willen verkopen,lekker dom hoor.
Na het drinken zijn we lekker gaan wandelen met zijn vier en later hebben we aan het zwembad gehangen,later op de avond zijn we gaan avondeten en toen kon Marco de bewuste oesters eten die de eigenaar klaar had gemaakt,ik hou niet van oesters maar ik vond ze niet vies smaken maar het was niet mijn ding dus ik hield het bij een en heb lekker een bord bami genomen.
Na het eten zijn we nog een korte wandeling gaan maken en toen richting ons hotel ons bed in morgen moeten we vroeg op,want we hebben een afspraak met onze taxidriver.