Vakantie in Bali dag 9

geplaatst in: verhalen | 0

We zijn nu negen dagen in Bali en we nemen vandaag een rustdag en gaan lekker hangen bij het zwembad hebben we besloten,eigenlijk vind Marco het leuker op het strand maar aangezien ik niet door de golven in het water durf heeft hij besloten om lekker bij het zwembad de dagen door te brengen want dan durf ik wel te zwemmen.
Ik kan nog niet zo lang zwemmen,en heb jaren met angst geleefd om te zwemmen en daarom laat hij het maar zo.
Het heeft vanmorgen zo hard geregend dat ik dat op film heb gezet het regent zo hard en na een uurtje of anderhalf stopt het en dan breekt de zon weer door.(op youtube kan je mijn films bekijken,onder de naam Esther Klerks of je kan mijn foto’s bekijken op mijn facebookpagina Esther Zefanja Klerks)
Sander en Annet zijn vandaag voor het laatst en gaan weer terug naar huis en we nemen
van hun afscheid,ze komen voor ze hun koffers gepakt hebben langs het zwembad en geven ons water die zij over hebben.
We bedanken hun hier voor en namen afscheid.
We weten dat ze om twaalf uur worden opgehaald door het reisbureau Tui en daarom besloten we ze uit te zwaaien bij de poort.
Annet neemt nog wat foto’s van ons samen en dan is het echt tijd om te gaan.
Wij lopen terug naar het zwembad waar ons badlakens liggen en gaan lekker op de bedjes liggen.
In de afgelopen dagen zijn er weer wat andere Nederlanders aangekomen en die zijn
ook bij het zwembad.
Eli en Antonio die zijn drie dagen geleden aangekomen en die komen uit Tilburg en zij waren de een dagje met ons mee geweest eten in ons Favoriete Warung.
Nu liggen we lekker te genieten van de zon en de rust om ons heen.
Ook drie dagen geleden is een hele groep Hongaren aangekomen die als ze gedronken hebben best luidruchtig zijn,maar we verstaan ze niet dus dat is geen probleem.
Een Hongaarse man die ontdekte de mango’s in de boom en vroeg aan de tuinmannen of hij er een mocht hebben,toen zag ik pas voor het eerst hoe ze die mango’s plukken eigenlijk is het niet plukken maar meer met een hele lange bamboestok met daar een mes aan snijden ze het eruit en dan moet je het niet proberen te vangen want het komt van een hele hoge hoogte vandaan.
DSCN0448 - kopie
Maar we besluiten om te gaan wandelen na drie uur aan het zwembad door gebracht te hebben,maar deze keer wil ik weer een andere route nemen.
Je kan van de achterdeur van ons hotel links of rechts af en dan heb je daar weer een T-spiltsing en daar kan je dus ook weer links en rechts en nu gaan we eigenlijk de route nemen van de koetsen en toen kwamen we op een grote Marktplein uit en we zagen overal mooie vogels in kooien zitten,van een aantal heb ik een foto geschoten,maar niet van alle vogels anders was ik nu nog bezig.
We kwamen bij een soort supermarkt uit waar ze een hele vitrine hebben met allemaal gebak of hoewel taarten voor kinderen en bruidstaarten zo mooi,ik keek mijn ogen uit en binnen hebben we wat water gekocht en een kue mangkok zo lekker al die lekkernij.
DSCN0462 - kopie
Uiteindelijk kwamen we weer in de straat uit van Dewa M Taxidriver daar nog even gezeten en toen afscheid genomen want Maandag gaan we met hem weg.
We hebben bij onze Warung vissoep gegeten wow wat was dat lekker zeg een kom met wel drie vismoten erin super lekker hoor.
Een andere ober die daar ook werkt die zei we hebben vanavond de oesters voor U dus we besloten om s’avonds weer terug te komen om dat te eten.
Na het eten en een lekkere wandeling even in onze hotelkamers een dutje gedaan we zijn de laatste dagen best wel moe aan het worden.
In de avond gaan we terug naar onze Warung en nu zijn er wel oesters maar de eigenaar die ze alleen weet klaar te maken is op dat moment niet aanwezig.
Dus Marco neemt wat anders te eten en ik neem lekker Nasi met sate.
Toen we klaar waren en weg wilde kwam de eigenaar aangelopen hebben daar nog een tijdje mee gesproken en die zei morgen als jullie komen in de middag dan zorg ik dat ik oesters heb en die voor je klaar maakt.
Toen we aankwamen bij onze hotelkamer zijn we gelijk ons bed ingedoken.