Vakantie in Bali dag 12

geplaatst in: verhalen | 0

We doen het lekker rustig aan vandaag want we hebben nog vier dagen te gaan en willen de laatste dagen nog zoveel indrukken mee nemen naar huis dus we gaan zo ontbijten en dan alles op ons gemak.
Marco heeft iedereen al Salamat Pagi gewenst zoals hij iedere ochtend doet en nu zijn we lekker aan het genieten van ons ontbijtje.
Iedere dag lekker verse vruchtensappen en een geroosterd broodje vaak komt er ook een aan ei aan te pas en tussendoor lekker een sigaretje roken.
Iedere dag zien we wat meer Nederlanders binnen komen en dan maakt Marco altijd even een praatje ermee,dat is wel aan hem toe vertrouwd hij klets met iedereen en ja automatische neem je die gewoonte over dus we maken met veel mensen kennis.
Na het eten ga ik de oude badlakens omwisselen voor nieuwe en dan leg ik ze alvast neer op de bedjes maar vandaag willen we toch meer in de schaduw liggen en zijn van plaats veranderd.
In het water liggen we bijna de hele dag want het is hier heerlijk de mensen die aan het werk zijn begroeten ons en soms maken ze een praatje.
Ohw,ja dat vergeet ik elke keer weer om even te vermelden in Europa gooi je nadat je naar de toilet geweest ben het wc papiertje in de wc,maar hier staat er met een mooi groen bordje aangegeven dat het niet mag en dat je het in de prullenbak ernaast moet gooien,eindelijk na 12 dagen heb ik het eindelijk door want we hebben onderhand in de afgelopen dagen al steeds werklui in de kamer gehad om ons wc te gaan ontplopen want hij is zo verstopt door het papier.
Maar waar was ik Ow,ja we liggen heerlijk te genieten van onze vakantie na een tijdje schuiven er steeds meer mensen aan bij het zwembad en we horen steeds het zelfde dat er zo weinig toeristen zijn,vooral uit Australië en China want die komen altijd in deze tijd van het jaar,maar een maand geleden was er een vulkaan uitgebarsten en toen hebben die twee landen een negatief reis verbood gehad en daarom is het zo stil in Kuta.
Iedereen die je er spreek die sprak er over en dan zeiden we nou die vulkaan ligt 70 km hier vandaan en je heb er geen last van behalve als hij gaat stomen dan komen er asdeeltjes vrij en dan heb je een probleem met vliegen,maar voor de rest is het geen probleem.
We drinken veel ijswater die we zelf in onze minibar doen,wij drinken geen alcohol want we zijn gezellig van ons zelf………LOL
Het werd ineens druk van de werklui bij ons zwembad wat is er aan de hand,wat bleek voor op de parkeerplaats hadden ze een palmboom maar die moest weg en toen hebben ze besloten om die bij ons zwembad te gaan planten die boom is niet echt klein maar met acht man brachten ze het daar.
Nu denk je dat er een kraan komt om die boom in de grond te steken en dat is dus niet het geval want die acht man tillen het op en dan schuiven ze steeds een stuk op en als die boom dan recht staat dan doen ze twee bamboe stokken die aan elkaar gebonden zijn aan de ene kant en als die mannen een beetje opzij gaan dan komen er aan de andere kant ook twee bamboe stokken die aan elkaar gebonden zijn aan de andere kant heb er ook een filmpje van gemaakt kan je onderaan het verhaal zien.
Maar na het middaguur gaan we even wandelen en kijken of we wat gaan eten.

Via Antonio hebben we een een adres gehad waar je lekker Europees kan gaan eten dus daar zijn we nu naar toe gegaan en hebben bij het reataurant Trurtle een lekkere biefstuk genomen met patat en salade,de ober die daar werkte vroeg ons waar we vandaan kwamen en we vertelde uit Nederland en toen begon hij allemaal voetbalclubs op te noemen die hij kende Ajax,Az,Psv,Feijenoord en ook wat spelers probeerde hij maar hij kwam niet verder dan Arjan Robben en Wesley Sneijder…….lachen zeg.
Na het eten zijn we verder gaan wandelen en we besloten een steeg in te gaan en daar kwamen we bij een ander Restaurant uit en daar namen we wat te drinken en aangezien we niet bij Turtle ieder een eigen bord hadden heeft Marco bij dit Restaurant wat te eten genomen.DSCN0633

Een soort tosti met kaas en ananas en dat zeg er ook zo lekker uit dus ik besloot ook een tosti te nemen met kaas en tomaat we eten bijna de hele dag
Nog even voor de duidelijkheid de tijden die de foto’s aangeven zijn Nederlandse tijden.
Op de menu kaart zagen bij dit Restaurant dat ze spareribs hadden en we vanavond hier wat te gaan eten……..maar dat is later op de avond.
Wandelen dat is zo lekker aangezien Marco in Nederland niet veel wandelt lopen we hier uren achter elkaar wel met veel tussenstops want in de hitte is het soms niet uit te houden.
We komen altijd uit op het strand en dan zie je zoveel mensen die zwemmen en mensen die surfen en veel wandelen net als ons en veel zitten daar alvast voor de zon ondergang.
We hebben niet veel geluk vandaag want het is wat bewolkt en de zon is niet te zien meer,ondertussen waren we bij twee andere toeristen aangeschoven op het strand die maakte een rondreis door Bali,ze waren net twee dagen geleden aangekomen en ze vertelde vanaf het moment dat ze plaats namen kwamen er zoveel mensen aan die wat wilde verkopen en ze het best zielig vonden dat ze weinig hadden,ze vroegen hoe wij ermee omgingen.
Nou Marco nam ze vaak in de maling met betrekking tot de prijs die ze vroegen want die prijzen stijgen per dag daar waar ze eerst 1 dollar voor vroegen is nu 2 dollar geworden en dan zegt Marco we kunnen alleen betalen in Rupia’s en dan beginnen ze te lachen maar vaak kopen we niks want het is niet veel bijzonders wat ze te koop hebben.
Vaak zijn het messen,pijl en boog,waaiers,rugkrabbers of kaarten nou we hebben niks nodig hoor.
Dus Mariska en Kees zijn op doorreis ze zijn voor twee dagen hier in Kuta en wilde graag de zon ondergang fotograferen maar er was niets te zien dus we hadden hun het adres gegeven van ons favorieten restaurant en daar wilde ze graag gaan eten.
Na drie uur zijn we naar ons hotel gegaan en eerst even rusten en dan weer terug lopen naar het Restaurant Gong waar we spareribs gaan eten.
Normaal zit ik al met mijn toestel klaar maar nu was het ik het vergeten op foto te zetten alleen het eten van Marco heb ik erop gezet dus dit eet Marco een Varkenslapje |DSCN0647

Wel uitkijken hoor want waar het eten inzit is ook erg warm we hebben lekker gesmuld en besloten om na het eten rechtstreeks naar de kamer terug te gaan we zijn kapot.
Aangekomen in de kamer ons klaar gemaakt om te slapen dus ik wens iedereen